KLAAR VOOR DE START!

Wel eens mee gedaan aan een hardloopwedstrijd? Ik wel! En de 1e was niet zo’n succes. Tijdens deze loop begon ik veel te hard! Heb de wedstrijd uitgelopen (bikkel) maar over de finish ging ik gewoon over mijn nek. Gênant..

Dus beter, bouw het op. Start rustig en kijk wat je kan, wat je wilt en hoe je het gaat doen. Zo behaal je het einddoel, het gewenste resultaat.

Begin stapsgewijs. In deze blog een 1e stap: de context van jouw organisatie onderzoeken.

Bedenk welke kwaliteit je wilt leveren. Onderzoek vervolgens of je dit als organisatie ook daadwerkelijk kan. Dit doe je door de zogenaamde SWOT analyse uit te voeren.

STRENGTH

De sterke punten van je bedrijf. Waar ben jij goed in?

WEAKNESSES

De zwakke punten van je bedrijf. Wat kan beter? Maak keuzes, lukt het niet deze zwakke punten te verbeteren laat deze werkzaamheden / diensten los en maak het niet tot een overlevingsstrategie. Schoenmaker blijf bij je leest.

OPPORTUNITIES

Kansen die zich voor jouw bedrijf voordoen.

THREATS

Bedreigingen van buitenaf waar jouw bedrijf mee te maken kan krijgen.

Deze laatste twee zijn externe factoren. Je hebt er geen invloed op.

Door inzicht te hebben in deze factoren en passende maatregelen te treffen krijg je goede inzichten. Je weet nu welke vervolgstappen jij als bedrijf moet zetten om je doel te bereiken en in goede conditie de finish te behalen!.

Meer weten? Neem contact met mij op.

We inventariseren dan samen de mogelijkheden voor jouw bedrijf.